DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Pazarlama Araştırması
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MPAZ 204
Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin pazarlama problemlerini teşhis etmesi ve çözümü ile ilgili olarak verilerin sistematik ve objektif bir şekilde toplaması, analiz etmesi, yorumlaması ve raporlaması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlama problemlerini teşhis edebilecek,
  • Pazarlama araştırması için objektif ve sistematik bir şekilde veri toplayabilecek,
  • Verileri analiz edebilecek,
  • Verileri yorumlayabilecek,
  • Araştırma sonuçlarını raporlayabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, pazarlama alanında problemlerin tanımlanması, pazarlama araştırmasının amacının belirlenmesi, kaynak taramasının yapılması ve hipotezlerin oluşturulması ile birlikte ana kütle ve örneklem seçimi yaparak veri toplanması, verilerin analiz edilmesi, araştırma sonuçlarının ortaya konulması, raporlanması gibi konuları içerir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Pazarlama araştırmalarına giriş Ders notları
3 Araştırma teknikleri ve yöntemleri Ders notları
4 Kalitatif araştırma desenleri ve veri toplama yöntemleri Ders notları
5 Kantitatif araştırma desenleri ve veri toplama yöntemleri Ders notları
6 Değişken türleri ve ölçüm araçları Ders notları
7 Örnekleme ve veri analizi yöntemlerine giriş Ders notları
8 Verilerin analize hazırlanması Ders notları
9 Bağımlı/bağımsız gruplar t testi SPSS uygulamaları ve APA raporlamaları
10 Tek yönlü varyans analizi (ANOVA) SPSS uygulamaları ve APA raporlamaları
11 Korelasyon ve basit doğrusal regresyon analizleri SPSS uygulamaları ve APA raporlamaları
12 Çok değişkenli regresyon analizleri SPSS uygulamaları ve APA raporlamaları
13 Aracı ve düzenleyici değişkenler SPSS, PROCESS Macro uygulamaları ve APA raporlamaları
14 Konjoint analizi SPSS uygulamaları
15 Kümeleme analizi SPSS uygulamaları
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Gegez, A. E. (2014). Pazarlama araştırmaları. İstanbul: Beta. ISBN 6053333975.

Güzeller, C. O. (2016). Herkes için çok değişkenli istatistik. Ankara: Maya Akademi. ISBN 9786054515646.

Hayes, A. F. (2013). Introduction to mediation, moderation and conditional analysis. New York: The Guilford Press. ISBN 9781609182304.

Kilmen, S. (2015). Eğitim araştırmaları için SPSS uygulamalı istatistik. Ankara: Edge Akademi. ISBN 9786055152284.

Wheelan, C. (2018). Çıplak istatistik. Ankara: Buzdağı. ISBN 9786058213258.

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
1
20
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
1
15
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
20
    Toplam
127

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

X
2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

X
4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

X
7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

X
8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

X
11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

X
13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest